Пятница, 03.05.2024
ЗОШ №19
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 202
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
В этот день...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Архив записей
И о погоде...

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН РОБОТИ

З ОБДАРОВАНОЮ ДИТИНОЮ

( Лупаций Дар'я, Попа Анастасія )

 №  з/п  

          ЗАХІД

ТЕРМІН

 1.

  Складання індивідуального плану роботи, добір творчих завдань

Серпень - вересень

 2.

  Робота з батьками обдарованої дитини

За потреби

3.

  Організація індивідуальної роботи на уроці з дитиною, виконання завдань підвищеної складності

Постійно

4.

  Індивідуальні консультації з питань, що викликають цікавість чи труднощі

Постійно

5.

  Підбір додаткової літератури з предмета

Протягом року

6.

  Підготовка до участі в різних конкурсах з української мови та літератури, українознавства

Протягом року

7.

  Участь у конкурсах :

  • мовно - літературному імені Шевченка,
  • мовному імені Петра Яцика,
  • з українознавства " Патріот "

Жовтень

Листопад

Лютий

8.

Виконання завдань творчого характеру

Протягом року

 

Тема:           Мовознавчий   турнір.

Мета:          Показати учням красу та багатство української мови; викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння спостерігати мовні явища; виховувати любов до рідної мови, свого народу,  рідної землі.

Тип заняття:    урок-турнір.

Обладнання:    завдання для конкурсу «Мовне асорті», конверти з розрізаними прислів’ями  для конкурсу «Знайди половинку», картки зі словами , аудіо записи пісень, «Поетичний вернісаж».

 

                                                    Хід заняття.

 

Умови турніру:

Кожна команда-учасниця  має по 7-8 гравців. Обов`язково  оголошується назва  команди .

Ведучий:         Найбільше й найдорожче багатство кожного народу – це його мова. Поки існує мова – доти живе й народ. Бажання знати мову  не залежить  ні від статі, ні від віку. Головне, щоб таке бажання було.

 

Ведучий:       Сьогодні  учасники нашого турніру продемонструють свої  вміння, покажуть набуті знання. Тож бажаємо їм завзяття й привітаємо їх. І давайте послухаємо пісню про мову.

Конкурс № 1.

Розминка «Мовне асорті».  Кожна команда має за 2 хвилини дати якомога більше відповідей на однакову кількість запитань. Секундант фіксує  загальну кількість правильних відповідей.

 

          Запитання для команди 6 – А класу.

 

1.                                                                                    Державна мова України.

2.                                                                                    З якого знаку починається діалог?

3.                                                                                    Який розділовий знак найпоширеніший?

4.                                                                                    Назвіть головні члени речення.

5.                                                                                    Як називаються літери, записані в певному порядку?

6.                                                                                    Що спільного в словах : льон, льох, Псьол ?

7.                                                                                    Скільки букв «о» в слові «молоко»?

8.                                                                                    Слово, що має багато значень.

9.                                                                                     Остання буква в слові «сім».

10.                                                                               Назвіть одним словом нерозривні словосполучення.

11.                                                                               Слова протилежні за значенням, називаються…

12.                                                                               Скільки звуків у слові «джміль»?

 

Запитання для команди 7– А  класу.

 

1.                                                                                Усі звуки поділяються на ….

2.                                                                                Слова, що мають спільний корінь.

3.                                                                                Скільки звуків у слові «легенький»?

4.                                                                                Який знак ставиться в кінці розповідного речення?

5.                                                                                Чим закінчується і зима, і весна ?

6.                                                                                Словник, з якого дізнаємося значення слів?

7.                                                                                Сьомий відмінок нашої мови.

8.                                                                                Частина слова перед коренем.

9.                                                                                Речення з однією граматичною основою.

10.                                                                           У що береться пряма мова?

11.                                                                           Розмова двох осіб.

12.                                                                           Що знаходиться всередині школи ?

 

         Конкурс № 2.

   «Знайди половинку».

У конвертах розрізані словосполучення. Командам треба якнайшвидше скласти їх.

 

1 команда Слово -  не горобець, вилетить - не спіймаєш.

 

Вола в`яжуть мотузком, а людину – словом.

 

Усякому слову своє діло.

 

2 команда На язиці медок, а…                      (в душі льодок).

Мудрий не все каже, що знає, а…                     (дурний не все знає, що каже).

Чим розумний стидається…                      (тим дурень величається).

 

         Конкурс № 3.

З букв одного слова складіть і запишіть інші слова. За кожне слово команді бал. Зачитують по черзі , повторюватися не можна.

       ЛИСТОНОША.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Завдання для вболівальників.

Відгадати загадки.

 

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий усій шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

                                                                     (Апостроф)

 

Завжди можу стать в пригоді,

Моїх порад вам не злічить.

І кажуть про мене в народі:

«Мовчить, а сто дурнів навчить».

                                                                     (Книга)

 

Маленька, менша мачини,

Ні з ким не стану я боротись,

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню.

                                                                      (Крапка)

 

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Усіх примушу я питати,

А сам ні пари з уст – мовчок.

                                                                      (Знак питання)

 

Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, усім знайома.

Як вона зветься?

                                                                      (Кома)

 

Як записати слово робота п’ятьма літерами?              (праця).

Як записати в чотирьох клітинах словосполучення «суха трава»? (сіно).

З чого починається день?      (З букви «д»).

Чим ранок починається, а вечір закінчується?             (буквою «р»).

 

 

 

 

 

Конкурс № 4.

Поясність значення фразеологізмів:

 

  1.  Дерти сім шкур           До сьомого поту

 

  1. Сім п’ятниць на тиждень        Сьома вода киселі

 

 

 

Конкурс № 5 «ВІДГАДАЙ ПРЕДМЕТ»

1. А зараз розпочинаємо найцікавіший конкурс нашого турніру. Увага, «чорна скринь­ка»! У скриньці лежить те, що по-різному нази­вається українською й російською мовами, хоч обидва слова походять від одного давнього коре­ня. З'явилося це слово в давньоіндійській мові, звучало приблизно як «шаккара» й означало «пі­сок». Згодом воно потрапило до Персії, потім до Австралії, звідти до Італії. Потім його запози­чили німці. Від німців слово потрапило до поля­ків, а вже у поляків запозичили його ми, україн­ці. Що ж у чорному ящику? (Обговорення командами варіантів відповідей)

Увага, правильна відповідь! Укра­їнською мовою — цукор, російською — сахар. В українську мову слово потрапило через поль­ську «цукер» із німецької, а німці, у свою чергу, запозичили його в італійців «цуккеро», до яких воно потрапило з Аравії «суккар». До росій­ської мови йшло коротшим шляхом: від персів до греків — «сакха-ром», а потім через Візан­тію на Русь.

2. У чорному ящику лежать два «яблука». Перше «яблуко» було завезено до Росії в XVII ст. з Голландії за наказом Петра І, а в Голландію по­трапило з Америки. Його називали «земляне», або «чортове» яблуко. Друге «яблуко» було завезено з Південної Америки. Французи та італійці на­зивали його «яблуком кохання», «золотим яблу­ком». Перша згадка про це «яблуко» в Росії да­тована 1780 роком. У цей час його вирощували тільки у приватному ботанічному саду Демидова в Москві. Завдання: назвіть «яблука», що лежать у чорному ящику. (Обговорення командами варіантів відповідей)

Увага, правильна відповідь: перше «яблуко» — картопля.

Колись королю Франції Людовику XVI по­дарували букет квітів цієї рослини. Король прикрасив гілочкою цього цвіту свій одяг. Так кві­ти картоплі увійшли в моду. За одну гілочку цих скромних і непоказних квітів платили часом і по 10 золотих монет. Селяни почали вирощувати цю рослину спочатку як квіти на продаж, а згодом — як їжу.

Друге «яблуко» — помідор. Чому їх назива­ли золотими, а не червоними, червонобокими яблуками? Тому, що перші помідори, привезені з Америки, були жовтими, а на сонці здавали­ся золотавими. «Золоті яблука» італійською — помідоро.

 КОНКУРС  № 6.«РОЗВ'ЯЖІТЬ ЛІНГВІСТИЧНУ ЗАДАЧУ»

Якось на занятті гуртку образотворчого мис­тецтва вчитель загадав дітям намалювати з пам'яті предмети: учням першого ряду — лисичку, друго­го — косу, третього — лавку. Стежачи за робо­тою, учитель виявив, що діти малюють різні пред­мети. Чому таке трапилося? Скільки було членів гуртка, якщо кожен із них малював своє? Що, зре­штою, вони малювали? У разі потреби скористай­теся тлумачним словником.

ВідповідьУ гуртку було семеро учнів. Ось перелік на­мальованого: лисичка — тварина, гриб; лавка — магазин, меблі; коса — дівоча, піщана, знаряддя праці.

 КОНКУРС № 7 «ВІДГАДАЙ ПРИСЛІВ'Я»

Завдання: записати слова за алфавітом. Якщо завдання буде виконано правильно, то останні букви слів складуть прислів'я.

Слова для 1-ї команди

Сад, вишенька, жайворонок, зерно, холодно, ліс, листопад, переліт, зранку,    зовсім, доверху, чи­сто, здогад, личко, лицар, жердка, щітка, шланг, віз, горб, радощі, цукор.

Відповідь: азбука — до мудрості дорога.

Слова для 2-ї команди

Степ, стебельце, вівчар, жар, зала, вилов, від­літ, вище, хороше, удруге, число, яйце, підріс, па­лац, питання, відступ, виступ, відплата, підрив, шарж, футляр, хром.

Відповідь: вперта праця все переможе. 

Звучить пісня про мову

КОНКУРС  № 8 «МАЙСТРИ СЛОВА»

Завдання: написати міні-усмішку «Я поса­див...», яка б складалася тільки з дієслів.

Звучить пісня про мову

Зразок учнівських творів

Моя яблунька

Побачив. Зрадів. Купив. Приніс. Викопав. По­садив. Полив. Доглядаю. Чекаю. Зацвіла. Милую­ся. Достигли. Пригощаю.

Смачна картопелька

Скопала. Посадила. Полола. Обгортала. Вико­пувала. Раділа. Зібрала. Начистила. Варю. Пахне. Обідаємо. Смакуємо.

 

Ведучий:         Слова… В вас мудрість вічна

                            І любов жива.

                            А хто же вас народжував, слова.

                           Хтось ті суцвіття звуків винаходив,

                           Що стали потім мовами народів.

 

Оголошуємо результати змагання. Вітаємо переможців ! ( Звучить пісня про мову )

 

Поиск
Форма входа
Календарь
Ссылки
Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz